lördag 28 december 2013

Rapport och textiltryck

Hej skolbloggen. Nu är det verkligen dags för en uppdatering när det gäller min gestaltning. Dagarna runt jul har bara flugit iväg. Det brukar ju vara så, speciellt om man ska resa genom halva Sverige och återträffa familj, släktingar och vänner.  

Rapporten vi ska skriva i LDB 370 gnager och gnager i mitt bakhuvud. Jag har installerat en skrivhörna i mitt gamla flickrum. Ett stort skrivbord med mycket yta och allt som kan tänkas behövas till hands: Pennor, papper, lim, tejp, häftapparat och till och med en skrivare. Lyx! Så nu skriver jag varje dag. Är dock fortfarande på jakt efter bra och vettiga böcker som berör tematiken kring oskrivna regler och sociala koder. Tips mottages tacksamt! 

Sedan sist har jag fortsatt att screentrycka och det känns som att jag har lärt mig processen, från skiss och tillverkandet av en stencil/schablon, till blandning av akrylfärg och medium, tejpning av ramen och själva tryck-momentet. Samt-mycket viktigt-rengöringen av ramen. I samband med mitt premiärtryck så väntade jag några minuter för länge, så duken är för evigt märkt med "Ingen reklam tack". Se tidigare inlägg. Tragikomiskt och sant. Nu vet jag bättre och har bland annat tryckt de t-shirts som ni ser på fotona nedan. Det ena trycket är inspirerat av New Yorks metro och blev en julklapp till pappa Per Holm, P H, som är född i lilla byn Tidan år ´57. Den andra t-shirten har motivet av ett skoterspår, till min skoterkörande bror. 

Inga kommentarer:

Bloggintresserade