onsdag 7 september 2011

Första projektet

Nu har första terminen på HDK börjat och detta inleddes med projektet " Förändring i det offentliga rummet". Våran uppgift var att ifrågasätta något i den offentliga miljön som vi skulle vilja förändra. 

Bara jag som brukar bli kissnödig på stan? Bara jag som brukar ha svårt att hitta en offentlig toalett? Såvida jag inte tänkt konsumera först, låt säga köpa en latte på ett café eller dagens lunch på en restaurang, blir jag inte särskilt vänligt bemött av skylten " toaletten endast för våra gäster". Mitt behov att tömma blåsan har ingenting att göra med mitt eventuella kaffesug. Offentliga toaletter finns dock, men kräver åtminstone en femma. Många bäckar små skrockar myntinkastet girigt... Förresten, går du ofta omkring med en femma i fickan? 






Varför ska man behöva betala för att gå på toaletten? 



Inga kommentarer:

Bloggintresserade