måndag 4 november 2013

Måndag kväll

Nu är det kväll och jag har slutfört mina mål för dagen(se inlägget från imorse). Jag har varit runt på olika ställen och satt upp fyra olika posters med olika citat på en oskriven regel vardera. Platserna jag valt att sätta upp dem på, är valda utifrån budskapet och vad regeln handlar om. Varje oskriven regel har således blivit synliggjord precis på den plats där den främst gäller. Detta gav direkt reaktioner på plats och folk som passerade tittade, pekade, fnissade (vilket ord) och några nyfikna personer kom fram och ville diskutera. 

Ikväll har jag endast publicerat en av dessa bilder på Instagram och facebook. Eftersom jag även försöker anpassa kommunikationen till följarna och deras aktivitet (som även innefattar "likes" och kommentarer, vilket visar på huruvida folk har sett fotot eller ej) försöker jag sprida ut tidpunkterna jag lägger ut fotona. Denna strategi har vi bland annat diskuterat under ett tillfälle i delkursen i bildanalys, där en av gruppernas lektionsplanering innefattade en tävling i hur man skaffar sig så många likes som möjligt. Tydligen är det bra att sprida på sina foton och inte till exempel publicera fyra foton samtidigt, eftersom de då "tar död på varandra". 


Eftersom jag vill att folk ska engagera sig och fortsätta vara nyfikna på projektet, samt fortsätta delta med nedskrivandet av reglerna, tänker jag att det är bra att skapa någon slags följetång. Detta genom att inte ge deltagarna allt på samma gång, utan lite i taget. Nu kommer deltagarna också, vilket jag nämnde i förra inlägget, se att deras regler sätts upp på stan, vilket förhoppningsvis ökar lusten till, samt känslan av delaktighet.



Bildbevis #regel22

Inga kommentarer:

Bloggintresserade