onsdag 6 november 2013

Spridda tankar i samlad hög

Jag jobbar mycket med lappar. Det är bara att konstatera. Jag har... får se nu: En, två, tre, fyra, FEM olika antecknings-och skissböcker som jag använt under min gestaltning. De flesta av dem är sparsamt använda. Istället skriver jag ner mina idéer och tankar på baksidan av kuvert, räkningar, tidningar, återanvända post-its, servetter osv. Jag skriven ner något, funderar, ritar ett öga, skriver ner något till, ritar en mun, funderar, börjar rita ett mönster som växer ut ur kuvert-fönstret... ritar en ful fisk, ett blåbär... funderar lite till...

Ofta kommer tankarna när jag minst planerat för dem, på cykeln, på spårvagnen, i skogen, i duschen eller PRECIS då jag släckt lampan för att sova. Då gäller det att få ner dem så snabbt som möjligt för att de inte ska försvinna! Fort som attan! Då är det bara att grabba tag i första bästa pappersbit i fickan eller direkt när jag kommer in genom dörren.

Ikväll har jag tittat igenom min process och bland annat gjort följande lapp-fynd:



Inga kommentarer:

Bloggintresserade