onsdag 18 april 2012

Tummen ur i processen

 Jag har tänkt och tänkt på gestaltningsarbetet och hur jag ska ta mig an uppgiften. Tankeverkstaden har verkligen satt igång vilket jag skrev om i föregående inlägg ( se nedan ). Accossiationerna till temat "Konflikt" är många och nya idéer dyker ständigt upp i mitt huvud. 


Jag har kommit fram till att jag, för att få tummen ur i min process, ska rita minst en teckning om dagen. Jag vet inte var detta kommer att leda, men jag tänker att detta är första steget i min gestaltningsprocess. Huruvida teckningarna ska handla om konflikt eller inte, är inte heller definierat. Det huvudsakliga syftet är nämligen att utforska och ta mig an en personlig konflikt i mitt huvud, nämligen min "ritkramp". Jag tycker om att rita, men ritar aldrig. Därför ska jag alltså rita, rita och rita, utan krav på något "fint" eller "fult". Här kommer första bilden som illustrerar tankeverkstaden jag skrev om i förra inlägget:


Inga kommentarer:

Bloggintresserade