torsdag 3 maj 2012

Dagens fångst

Igår hade min grupp handledning och det var skönt att bolla idéer, diskutera samt både ge och få feedback. Jag uppdaterade gruppen på mina idéer och min process såhär långt, från bekämpandet av ritkramp till mina idéer om trassel, olika villkor i naturen och "the survival of the fittest". Jag fick bekräftat att jag hittat något som är värt att spinna vidare på och motiverades att fortsätta mitt utforskande av växtriket. 

I mitt senaste inlägg hade jag en idé om att göra ett eget herbarium; ett projekt som nu är påbörjat. Idag har jag nämligen varit ute i Ruddalen på växtjakt för att samla in stoff till mitt alldeles egna botaniska lexikon. En och annan motionär och flanör sneglade misstänksamt då jag syntes krypa omkring och gräva djupa gropar i marken. Här snackar vi inte om att plocka blommor. I ett herbarium bör nämligen hela växten synas, även roten, vilket är förklaringen till mitt grävande. 

 


Inga kommentarer:

Bloggintresserade