söndag 6 maj 2012

Idag gick jag på loppis med förhoppning om att hitta en byrå. Istället fyndade jag två gamla böcker som jag kan använda som underlag och inspiration i mitt gestaltningsarbete. 


Böckerna hette "Livet före människan" och "Liv och under i naturen" och handlar om allt ifrån evolutionen, cellernas uppbyggnad till varför fåglar kan flyga men inte människan. Detta känns som perfekt underlag att nörda in sig på och inspireras utav. Trodde aldrig att jag självmant skulle sätta mig ner och läsa böcker inom naturvetenskap, men nu jäklar!






1 kommentar:

MammaMedia sa...

Det låter supernördigt och underbart med herbarium och växtsamlande och naturkunskapen. Du kanske ska läsa Arternas uppkomst också? Hur går det med tecknandet då? En om dan...? Vill se mer. Och vill själv teckna mer. kram

Bloggintresserade