tisdag 22 maj 2012

Ny riktning


Eftersom jag läst mycket om olika växters egenskaper och förutsättningar dök idéer upp om att skapa en egen superblomma. 

Jag hade funderingar på att rita egna faktaposters på olika växter, likt de gamla faktaaffischer man använde förr i biologiundervisningen. Förutom befintliga växter skulle jag då även kunna rita upp min superblomma på samma sätt, där allt ifrån egenskaper till latinska namn skulle finnas med. Ju mer jag tänkte på denna idé desto tråkigare tyckte jag dock den var. Det kändes i och för sig som det kunde bli snyggt grafiskt, men att det skulle bli allt för statisk. Trots att detta skulle innebära mycket inslag av fantasi, ville jag att mitt arbete skulle vara mer levande och interaktivt. 

Tanken slog mig därför att göra ett eget spel eller en kortlek. Då skulle jag verkligen kunna dra nytta av alla växters olika egenskaper och på något sätt låta dem ställas mot varandra. I ett spel skulle jag också fortfarande kunna väva in utformande av en superblomma som skulle kunna agera högsta kortet eller esset i leken. 

1 kommentar:

Janita sa...

Kör på Sanna, det du gör om blommor är så spännande!!=)ME like!!

//Janita

Bloggintresserade